TVD

Nu är det bara en vecka kvar tills The Vampire Diaries är tillbaka igen med en helt ny säsong. Är så taggad!

Jag är väldigt anti Sci Fiction och Fantasy i olika former, vilket ledde till att jag sågade TVD hur mycket som helst förut, utan att ens ha sett ett enda avsnitt. Men sedan jag blev "tvingad" av min halvsyster att kolla på ett avsnitt med henne så har jag varit helt fast. Jag kärade ner mig på en gång. Kan säga såhär, att av alla cirka trettio olika serier som jag har kollat på är denna den absolut bästa.

Jag tycker alltid att det är så svårt att förklara vad det är som gör att den är så fruktansvärt bra, men egentligen är det ju inte svårt alls. Till att börja med så är själva storyn riktigt bra och genomtänkt. Det blir aldrig för utdraget, utan i lagom tid uppstår ett nytt "problem" som ska lösas eller "hinder" som ska bekämpas. Sedan har vi ju skådespelarna. Alltså wow. Alla, och nu menar jag verkligen alla, skådespelare som varit med under seriens gång har varit så himla bra. Och kemin mellan alla är så bra, vilket lyfter upp hela serien så otroligt mycket. Det är inte bara vampyrtänder, blod och mörka skogar som många verkar tro, det är så mycket därtill. Jag rekommenderar verkligen alla att ge den ett försök, precis som jag gjorde. Det är så värt det! Och jag lovar er, ni kommer tacka mig sen. ;-)



Kommentarer
Postat av: Johwa

Bääääästa serien <3

2014-09-26 @ 17:30:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: